We now on XenForo 2.3! Testing on the way!
Не люблю бета-тесты. Игра в некондиции часто оставляет неприятное впечатление.
 
Взял за 17$! Это почему-то сейчас такие цены для Украины! Хотя всегда в России игры в рублях были дешевле. Сейчас наоборот. Стримил пару часов. Завтра ещё буду наверное.


Переспал с впечатлениями от игры. Проснулся, походил, подумал, вспомнил. Сегодня продолжу стрим и буду делиться впечатлениями.
Однако, уже сейчас могу сказать, что все старые элементы игры были, на мой взгляд, улучшены и развиты в правильном направлении. По крайней мере, я в этом уверен. Следите за новостями.
 
Last edited:
  • Мне нравится
Reactions: Visc
Бои как-то поменяли?
 
DemonSD, в видео есть один бой и рассказ об изменения. ;) Сыграно первые 20 ходов. Но каких! Я экстазе! Глаза разбегались, а мысли путались. Сейчас понял, что игра доставляет гораздо больше, чем в своё время то делала первая часть! Я снова влюбился!:music:
 
Классно, что самобытные карточки оставили.

В первой единственное, что раздражало, это бесконечно отступающий флот ИИ)
 
Начал прохождение за Софонов. Много полезной информации. Плейлист в шапке темы.
 
Добавил в плейлист вторую часть видео по прохождению игры за расу Софонов.
[DOUBLEPOST=1476206254,1476189007][/DOUBLEPOST]Вот это подарок! Прекрасный подарок от разработчиков!
Бета-патч, убирающий ограничение на количество ходов, исправление механики влияния и политического строя Анархия и многое другое!


Это первый патч для игры Endless Space 2! Он снимает ограничение в 100 ходов, а также исправляет некорректную работу механики влияния, анархии и много других багов.
Этот патч является бета-патчем, что подразумевает открытость разработчиков к отзывам игроков о том, как патч работает и активной обратной связи с игроками!

Установка патча:
  1. Нажать ПКМ на игре "Endless Space 2" в Вашей библиотеке
  2. Выбрать вкладку "Свойства"
  3. Перейти во вкладку "Бета-версии"
  4. И выбрать в выпадающем меню пункт “0.1.3 Early Access Test

  • Removed the turn limit
  • Fixed an error when an empire is eliminated and it had planet-related improvements queued
  • Added the revision number in the battle ship card in battle screen & fixed an inconsistency in data between tooltips of ships in the BattleShipItems in the fleet list, and the little triangles EncounterShipItem in the flotilla card 3D
  • Fixed fleet being considered as busy when loading a game where a ground battle was finished
  • Fixed Religious law allowing to cross open borders
  • Fixed GuiElement having temp text instead of localization keys
  • Fixed special nodes notifications being displayed when loading the game
  • Fixed loading issues with some Vodyani games
  • Fixed conversion by influence feedback
  • Fixed fleets in movement between two nodes getting stuck when their destination becomes invalid
  • Fixed religious law allowing to attack enemy systems even when in enemy influence zone
  • Fixed laws getting cancelled one by one after elections if more than one needed to be cancelled
  • Fixed force law (base party law) not activated when changing political alignment
  • Fixed anarchy duration not corresponding to what is displayed
  • Fixed the attack action not breaking the guard for the attacking fleet.
  • Fixed cycling through idle fleets including those that are doing something
  • Fixed issue with a technology for the Vodyani
  • Fixed feedback issue with multiple economic modules on arkships of the same type
  • Fixed Hero healing cost
  • Fixed anarchy duration not being affected by game speed
  • Fixed feedback issue on ships speed bonus in ship design
  • Fixed the user not being informed that anarchy duration is modified by the empire's approval rating
  • Fixed misleading Close Borders and Open Borders notifications
  • Fixed bonuses generated by a government still being present while in anarchy transition
  • Fixed error happening when the player has 0 total population and recruits heroes
  • Fixed notifications being displayed during a space battle cinematic
  • Fixed being able to vote laws while in anarchy
  • Fixed skippable error being generated when hovering the cursor across ship icons after retreating from battles
  • Fixed conversion by influence not working on minor empires
  • Fixed missing parenthesis that created issues in Endless speed
  • Fixed error being generated when clicking Quit Game
  • Fixed missing descriptors and lowered heal cost
  • Fixed launching a ground battle between two turns generate an error
  • Fixed ground battle crash when the invaded system disappeared before the end of the ground battle.
  • Healing a hero now repairs their ship
  • Fixed "hero not assigned" notification happening even when the hero is assigned

  • Добавлена возможность добавить аргумент -novideo в командную строку для отключения всех видео, что позволит исключить видео-заставки как причину падения игры.
  • Добавлена возможность добавить аргумент --disable-ai в командную строку для отключения ИИ, что позволит полностью исключить ИИ как причину падения игры.
 
Last edited:
Т.е. она реально в альфе? Я думал игрокам старый билд погонять дали...
 
DemonSD, я думаю, твой вопрос риторический.
Судя по оффоруму игру будут допиливать основательно и добротно. Вот ещё пища для размышлений и общая полезная информация:

 
DemonSD, я думаю, твой вопрос риторический.
Да, в общем то нет. Когда дают потестировать бэту да ещё за бабки я всегда на стороже теперь. Пока у меня больше негативного опыта с такими проектами. Обычно это говорит о фиговом финансировании. Обещают такие разрабы много, а потом опа! и поддержка во много ещё не доделанной игры прекращена...
 
DemonSD, их купила Sega не так давно. Так что не должно быть проблем с финансированием, если конечно проект будет годным. Сюда по отзывам проект на данный момент вполне годный :smile:

P.S. Плюс не стоит забывать про их предыдущие проекты, которые оказались вполне успешным - думаю это одна из причин того, почему их купила Sega.
 
  • Полностью согласен!
Reactions: Gonanda
Вышла 5-я часть прохождения раннего доступа игры. Обновление плейлиста в шапке.
 
Visc, я уж думал наконец-то обновление вышло. Думал, продолжу прохождение записывать для youtube...
 
Таки вышло! Я просто не дождался, ушёл по делам... Запилю видео...:good:
 
Пилигримы и амёбы теперь миноры(
 
DemonSD, ага, но ведь это круто! Время одних империй проходит, а других приходит! Жисть, таки делаааа, даа. :smile:
 
После свежего патча начал новое прохождение. Оказывается, стало веселее и интереснее.
 
  • Мне нравится
Reactions: Visc
Новая серия к вашим услугам!
 
На 19 января 2017 года разработчики запланировали стрим, посвящённый второму крупному обновлению игры, находящейся в раннем доступе!
ES2-Horatio-preview-stream.jpg
 
Начался второй этап раннего доступа. Игра в бета ветке обновилась до версии 0.2.0

[0.2.0] Update 2 Preview
Change log for Update Preview [0.2.0]

HOW TO ACCESS: Right click on the game in your Steam Library, click on Properties, then on Betas, and select update2.preview in the drop down menu. Click on Close. You’re set!

[DISCLAIMER] OLD SAVES ARE NOT COMPATIBLE WITH THIS VERSION, PLEASE BE CAREFUL IF YOU UPLOAD THE NEW BRANCH

[MAJOR CHANGES]

Added a new major faction, the Horatio!
Implemented a new Technology tree
Updated the free cam of the space battle
Reworked the game options menu
Added Advanced Minor factions (Z’vali & Epistis)
Added the Gnashast minor faction
Added the Tikanan minor faction
Added the Eyder, a scavenger minor faction created by the community


[GAMEPLAY]

Heroes skills don’t stack anymore
Added Turn, DustInflation and GameSpeedMultiplier on Marketplace
Automated ships can now drop their content only if the destination isn't blockaded, instead of if it is not orbited by enemy fleets


[BATTLE]

Deck building
Added 16 battle play cards in the game
5 cards by default for a deck of 3
Added technologies to increase deck size and unlock cards
Cards have more complex effects, useful or not depending on the situation
Free deck changes every ten turns, otherwise it will cost influence
Before battle
Added automated defensive fleet merging before battle
Added window to select which Empire to attack on a system
Advanced battle screen
Changed the layout to highlight the play card choice
It is no longer possible to simulate your opponent’s plays
Added the 3 last plays used against you by the opponent
Added drag and drop to move the ships between your flotillas
Reduced minimum CP to unlock more flotillas
Added 3 sorting presets to sort the ships
Added locking state on ships to force them in a flotilla
Saved the fleet configurations from battle to battle
Added new Ship icons to show the roles
Added 3 stats buttons to compare the 2 fleets:
Military power (as currently)
Energy / Projectile power (takes into account the weapon and defense)
Range compatibility
During battle
Firing ranges are now fixed by phase
Improved Scan view
Improved ship labels: the left-side gauge shows damage taken (with misses, shield damage reduction and hull plating), the right-side gauge shows damage inflicted (same details), shield gage is now around the HP gage
Added flotilla label when the camera is far away
Added trajectories and targeting on the galaxy floor (feedback still WIP)
Added damage taken numbers above the ships
Added Flotillas HUD: see a list of ships per flotilla (with HP state), more feedback will be added in the next update
Improved free cam:
Use shift to accelerate the camera move
Left click to lock the camera on a ship then use arrows or left click to rotate and mouse wheel to zoom
Data
Reduced the energy / projectile “hard counter” effect (e.g. shields also slightly stop projectile weapons and never completely stop energy weapons)
Increased defense module efficiency


[DIPLO]

Cravers can now close borders when the Militarists have a majority.
The following terms are no longer blocked by the "Eternal War" trait: open/close borders, vision sharing, map sharing, trade agreement, science agreement. Note that most of these are already gated by the peace relation state, so it is redundant to block them directly.
Eternal War no longer prevents empires from sending Dust to reduce pressure (the description of the trait only talks about peace).
Map sharing is no longer possible in Cold War.


[UI]

You can now rename planets that you colonize, except unique ones
Changed enemy plays display on Advanced battle setup screen
Improved diplomacy screen and truce notifications
Added a notification for rebellion
Added a modal panel for the system political event (accessible with a button in the system management)
Scan view economy has been modified (last stage added (system rank))
Changed position of the open political overview system button in the colony side panels
Changed how enemy plays are displayed


[VFX]

Shield Fx has been improved
Added transition between ground battle notification and ground battle visual
Modified special nodes
BlackHole
SolarNebular
SpaceCloud


[AI]

Fleet behavior tweaks
more reactive fleet mission
mothership attack
invaders wait to have manpower to quit system
Add buyout by influence of system
First Spaceport use (only when system is over populated and unhappy).
Migration v1.0
A lot of improvements for the general stability of the IA
AI's desire for more systems increases as its planets are depleted (whether they are Cravers or not). AI will raze its worst depleted planets when over its over-colonization threshold.
Added Open Borders proposition.
AI now evaluates map exchange in diplomacy.
Reinforced buying luxury when a rebellion is on the way.
Forced root priority of Buying resource to 1 instead of 0.2
AI now declare war before moving if the player closes its borders to the AI.


[FIX]

Prevent the Garrisons button from being displayed uninitialized in some situations.
Fixed Lumeris being able to colonize planets they haven't discovered yet
Fixed game speed multiplier being applied to Emperor's Will state
Fixed Benthys not using second assimilation trait. Improved tooltip for the trait
Image and description of unique planet are now related to the unique planet instead of its type
Fixed Outpost buyout button appearing on colonized systems
Updated Planet tooltip to display origin of effects, instead of grouping everything.
Fixed camera not zooming on fleets when the player does not own a system
Numerous minor fixes!
 
Новая последовательность терраформирования планет!
bandicam 2017-01-28 12-06-26-944.png

Круто! Новое дерево технологий! Улучшенный интерфейс битв в космосе, новые возможности и настройки игры!
bandicam 2017-01-28 12-07-20-529.png
bandicam 2017-01-28 12-08-57-894.png
bandicam 2017-01-28 12-08-19-616.png
 
Правила Форумов обязательны к прочтению! Используйте полезные закладки. ВСЕ изображения и файлы загружаются только на наш сервер! Для этого необходимо использовать кнопку "Прикрепить файлы" или просто перетащить необходимые файлы/изображения с вашего компьютера в окно редактора.